Víte, že?

Zaměření pionýrských oddílů je rozmanité, najdou se například indiánské, rybářské, myslivecké, modelářské a další.

Vzdělávání

Lidé      
Vzdělávání – je takové, jak si představujeme?

Vzdělávání je základním nástrojem pro přípravu dobrovolníků na práci v Pionýru, působí na osobnostní rozvoj dobrovolníka, rozšiřuje jeho kompetenci, motivuje ho a nabízí další možnosti růstu osobnosti. Nicméně jeho kvalita i obsah se liší. Pro zvýšení úrovně a atraktivity vzdělávání je nezbytné:

  • Vyhodnotit formy a obsah vzdělávání v Pionýru, navrhnout nové cesty.
  • Zhodnotit stávající systém vzdělávání, případně navrhnout úpravu.
  • Hledat způsoby zefektivnění funkčnosti PVC.
  • Hledat způsoby, jak více promítnout nové výchovné programy do procesu vzdělávání, započít diskuzi ohledně propojení výstupů z výchovných programů s procesem vzdělávání.

Sběr podnětů

  • přišel od ÚPVC + externí předpisy
  • tématem se zabývá ÚPVC a VV ČRP (v rámci změn vnitřních předpisů a zhodnocení podnětů z praxe)

PODKLADY A SOUVISEJÍCÍ DOKUMENTY

Na úrovni PS

  • sběr názorů na kvalitu vzdělávání a bohatost nabídky vzdělávacích akcí + o co mají v oblasti vzdělávání zájem; – ale taky, zda tento zájem někomu sdělili a jak se s návrhem pracovalo. Sběr názorů na informovanost o výchovných programech a jejich dostupnosti.
  • vybavit zástupce PS na krajské shromáždění podklady k tématu: jak to funguje na PS, přinejmenším údaji do dotazníku…
  • může připravit návrhy přímo pro KČP (předá delegát KČP)

Na úrovni KOP

  • připravit shrnutí užívání výstupů z evaluačních dotazníků PVC příslušné KOP
  • na jednání krajského shromáždění zřídit sekci, která shrne zkušenosti z PS + KOP a připraví návrhy pro KČP

Na Konferenci o činnosti Pionýra

  • připravit shrnutí podkladů z PS a KOP
  • zřídit sekci, která shrne a posoudí výstupy z PS a KOP
  • připraví výstupy -> náměty (např. nové formy a témata) pro obsah vzdělávání, případně návrhy na úpravy směrnice (pravidla pro pořádání vzdělávacích akcí)

KROKY V PŘÍPRAVĚ

  • v Mozaice Pionýra pracovat s tématem kvality vzdělávacích akcí a lektorů a nových forem ve vzdělávání
  • připravit dotazník: pro PS nebo jen z úrovně KOP ano-ne, pokud ANO formulovat ho

NEJBLIŽŠÍ TÉMATA

VAZBA K OKRUHU VZP

  • Směrnice o hlavní činnosti
NOSITEL TÉMATU V OBSAHOVÉ KOMISI

Na prezentaci se podílejí