Víte, že?

V roce 1990 byla obnovena činnost Pionýra jako samostatného sdružení bez vazeb na politické či náboženské ideologie.

Centrální účetní systém Pionýra

Zveme Vás k migraci do Centrálního Účetního Systému Pionýra – „Maňásek“ – ve formě Money S3 Online, který již využívají desítky pionýrských skupin. Služba je poskytována pod licencí Pionýr, z.s. na virtuálních serverech společnosti Zoner a.s. pomocí aplikace Go-Global společnosti GraphOn Corporation. Data jsou uložena v datacentru v České republice a jsou zpřístupněna bezpečně pro přihlášené uživatele, kteří jsou dvoufázově ověřeni.

Administrace systému, ochrana osobních údajů a ochrana důvěrných informací je smluvně ošetřena mezi Pionýr, z.s. a Robertem Del Favero, IČO 21493294.

Služba je pro 2 uživatele jednotky poskytována zdarma. Každý další uživatel jednotky je zpoplatněn cenou 300,- Kč za každý započatý měsíc služby. Jednotka má možnost dodatkem zpřístupnit svá data také pověřené osobě na úrovni územně příslušné krajské organizace Pionýra.

 

Výhody:

  • přístup k účetnictví pro více osob současně
    • zaučování a školení hospodářů
    • předávání funkce hospodáře
    • pomoc při závěrkách či složitých účetních situací z KOP
    • přenechání jednoduchých aktivit jako pokladna či zaúčtovaní ČP na oddílové vedoucí
  • přístup k účetnictví z více míst (domov, práce, KOP, dovolená)
  • automatické pravidelné zálohy účetnictví na 4 místech bez nutnosti na to myslel a starat se o ně

Nevýhody:

  • pouze online a stabilita připojení je dána poskytovatelem internetového připojení uživatele

Připravujeme do budoucna:

  • návod na plnou digitalizaci účetnictví bez potřeby šanonů s papíry
  • zjednodušení účtování dotací a odevzdávání závěrek

Technické informace

Co budu potřebovat na online účetnictví?

Mít PC, chytrý telefon či tablet a připojení k internetu. Následně dle návodu si stáhnout a nainstalovat do počítače aplikaci AppController, nastavit si vlastní heslo a dvoufázové ověření a po migraci agendy můžeš vesele účtovat.

Podporované operační systémy:

  • Windows 11 Professional and Enterprise (64-bit)
  • Windows 10 Professional and Enterprise (32-bit/64-bit)
  • Windows 7 Professional, Ultimate, and Enterprise (32-bit/64-bit)
  • macOS® 10.13 a pozdější
  • Red Hat® Enterprise Linux® 7 and 8 (64-bit)
  • CentOS 7 and 8 (64-bit)
  • Ubuntu® 19 and 20 (64-bit)
  • SUSE Linux Enterprise 12 and 15 (64-bit)
  • iOS 12.0 a pozdější
  • Android™ 9.0 a pozdější s ARM procesorem, včetně Chromebooků™ vyrobených v roce 2019 a později

Migrační informace

Postup migrace začíná přihlášením skupiny jejím vedoucím přes formulář níže, PDF zaslané do e-mailu musí jednotka odeslat datovou schránkou na hlavní spolek.

Následně v několika krátkých krocích, které zaberou pouze několik minut, lze účetnictví převést online klidně i během jediného dne. Více zde: Postup migrace PS do CÚSP

Migrace proběhne postupně ve 3 fázích:

  • květen-červen – urgentní potřeba / pilotní PS z každého kraje
  • červen-srpen – PS připravené na změnu
  • září-listopad – PS nepřipravené ještě cokoliv měnit

Po přihlášení do jednotlivých fází budete zařazeni do kalendáře migrace a informováni, ke kterému datu bude kapacita vás přesunout. Plán migrace a seznam zmigrovaných jednotek.

Administrativní informace

Typy uživatelů

  • Účetní – má veškerá práva nad nasdílenou agendou, kromě práv na administraci Money S3.
  • Oddílový vedoucí – má určená práva pro editaci a viditelnost položek dle potřeb a žádosti VPS nad nasdílenou agendou.
  • Metodik krajské organizace – může mít čtecí i editační práva nad agendou určenou ke sdílení, vedoucí PS musí pro udělení přístupu vyplnit souhlas přístupu metodika (odkaz níže).
  • Administrátor – má plná práva nad správou Money S3 a všech agend, aby mohl zajistit práva všem ostatním a také pravidelné zálohy. Má podepsanou doložku mlčenlivosti ohledně osobních údajů a také důvěrných informací.

Typy požadavků podpory

Požadavky na podporu se otevírají na Helpdesku Pionýra.

  • Přidání nového či smazání uživatele – vedoucí PS či předseda KOP otevře požadavek
  • Reset hesla / dvoufázového ověření – dotčený uživatel
  • Obnova ze zálohy – účetní PS
  • Nahlášení chyb a problémů – jakýkoliv uživatel popíše nechtěné chování systému

Doplňující informace

Systém je dostupný každý den, kromě času mezi 3:00-5:00 ráno, kdy se provádí zálohy agend aplikací Money S3 vyžadující pouze 1 uživatele v systému.

Pravidelné aktualizace Windows Serverů, aplikace Money S3, aplikace Go-Global budou probíhat ohlášené uživatelům pomocí emailu a se záznamem v Google kalendáři daného serveru dle potřeby plánovaně ve čtvrtky mezi 22:00 a 2:00. Seznam plánovaných odstávek také na CÚSP / Plánované odstávky

V případě jakéhokoliv problému otevřete požadavek s popisem na helpdesk.pionyr.cz, kde naleznete také více informací a návody.

Zároveň se nebojte psát či volat o pomoc a radu Robovi na robert.del.favero@pionyr.cz, 734 420 551