Cíle
Rozvoj těchto kompetencí: k učení, sociální a personální.
Vědomé zapojení všech dětí do jednoduché míčové hry a pro hru je nadchnout.
Motivace
Ve škole už jsme zase hráli vybíjenou. Včera také. Minulý týden jsme ji hráli dokonce 5x. Už nás to fakt nebavilo… Co ji ale trochu změnit? Co udělat tak trochu jiná pravidla?
Potřeby
Míč, stopky, píšťalka, vyznačené hřiště.
K tomuto metodickému listu není k dispozici žádný pracovní list.
Provedení
Je to hra podobná vybíjené. Oproti vybíjené má ovšem řadu výhod, je celkově rušnější a zábavnější. Velikost hřiště a počet hráčů je stejný (viz pravidla vybíjené). Pravidla této hry se odlišují od vybíjené v těchto bodech:
• Na začátku hry se losuje strana a míč, poločas se neurčuje.
• Družstvo, které získalo jako první míč, nemusí na začátku hry
přehazovat, začíná ihned bít. Hra končí úplným vybitím jednoho
z družstev, a pokud se tak nestane do 10 minut, vítězí družstvo
s větším počtem hráčů v poli.
• Vybíjet se smí i míčem, který není nabitý, tzn. míčem sebraným
ze země, s míčem může hráč dělat kroky.
• Vybitý hráč odchází ihned do zázemí a míčem hraje v zápětí dál
ta strana, která se první zmocní míče (nesmí však přešlapovat).
• V průběhu hry se smí míč přes pole přihrávat pouze třikrát,
potom se musí již vybíjet, hráč může míč držet nejdéle tři
vteřiny.
• Vybitý hráč se ze zámezí do pole vrací v případě, že hráč,
kterým byl vybit, je vybitý. To znamená, že jednotlivý hráč se
může do pole během jedné hry několikrát vracet.
Použitá literatura: www.quick.cz/cospv.pa/pravidla.
Tato aktivita přibližuje Ideály Pionýra: Poznání a Překonání
Přístup k dětem se specifickými vlastnostmi
Přístup k dětem se specifickými vzdělávacími potřebami:
Aktivita umožňuje začlenění dětí do kolektivu a nevytváří bariéry pro děti se specifickými vzdělávacími potřebami. Vedoucí musí dbát na individuální přístup k těmto dětem a respektovat obecná doporučení v úvodní části metodiky. Zejména u dětí hyperaktivních a neklidných je zapotřebí hlídat, kdy se mohou vracet zpět do hry.