Cíle
Rozvoj těchto kompetencí: k učení, ke komunikaci, sociální a personální, pracovní.
Zdokonalení dovedností, získání pocitu sebeuspokojení, utváření příjemné atmosféry v kolektivu. Seznámit děti s možným způsobem trávení volného času, zapojení dětí do různých oblastí tělovýchovy.
Motivace
Nevím, co mají všichni na těch posilovnách. Vždyť to je tak nepřirozené, ty stroje tam vypadají jako v mučírně. No, ale co když zdání jenom klame? Co jsem nezkusil, nemůžu přece kritizovat.
Potřeby
Vedoucí si zjistí podmínky pro návštěvu fitcentra. Například: čas, kdy je otevřeno pro veřejnost, cenu vstupenky, zda je zde možnost občerstvení, doprava. Vhodné je zamluvit fitcentrum pouze pro děti.
K tomuto metodickému listu je pracovní list S5A, S5B.
Provedení
Dle zájmu postupně navštívíme: posilovnu, aerobic, bowling, kuželky, bazén. Na místě využijeme profesionálního pracovníka, aby děti poučil o pravidlech pobytu. Je nutné připravit časový harmonogram dopravy na místo, pobytu ve fitcentru a návrat domů.
V případě, že fitcentrum je mimo bydliště, uskutečníme návštěvu v sobotu jako výlet kolektivu.
Tato aktivita přibližuje dětem Ideály Pionýra: Poznání, Překonání.
Pozor na
Vhodné oblečení a obuv dle zaměření, peníze na vstupenku a občerstvení.
Přístup k dětem se specifickými vlastnostmi
Aktivita umožňuje začlenění dětí do kolektivu a nevytváří bariéry pro děti se specifickými vzdělávacími potřebami. Vedoucí musí dbát na individuální přístup k těmto dětem a respektovat obecná doporučení v úvodní části metodiky.